DIY

Prosty szydełkowy igielnik

Do stworzenia naszego igielnika będziemy potrzebować:

  • dwóch kolorów włóczek
  • antyalergiczną kulkę silikonową
  • igłę
  • szydełko
  • ozdoby: koraliki, guziki

  1. Naszą pracę rozpoczynamy od magicznego koła. Następnie postępujemy według schematu:
  • Rząd 1: 6 półsłupków
  • Rząd 2: dwa półsłupki w jednym półsłupku (12 półsłupków)
  • Rząd 3: jeden półsłupek, dwa półsłupki w jednym półsłupku (18 półsłupków)
  • Rząd 4: dwa półsłupki, dwa półsłupki w jednym półsłupku (24 półsłupki)
  • Rząd 5: trzy półsłupki, dwa półsłupki w jednym półsłupku (30 półsłupków)
  • Rząd 6: cztery półsłupki, dwa półsłupki w jednym półsłupku (36 półsłupków)
  • Rząd 7: pięć półsłupków, dwa półsłupki w jednym półsłupku (42 półsłupków)
  • Rząd 8: sześć półsłupków, dwa półsłupki w jednym półsłupku (48 półsłupków)
  • Rząd 9: siedem półsłupków, dwa półsłupki w jednym półsłupku (54 półsłupków)
  • Rząd 10: osiem półsłupków, dwa półsłupki w jednym półsłupku (60 półsłupków)
  • Rząd 11: dziewieć półsłupków, dwa półsłupki w jednym półsłupku (66 półsłupków)
  • Rząd 11: dziesięć półsłupków, dwa półsłupki w jednym półsłupku (72 półsłupków)
  • Rząd 11: jedenaście półsłupków, dwa półsłupki w jednym półsłupku (78 półsłupków)

W zależności od potrzeb, można kontynuować powiększanie koła.

IMG_20180911_124539.jpg

2. Potrzebujemy dwa takie elementy.

IMG_20180911_124546.jpg

3. Oba elementy łączymy ze sobą półsłupkami. Użyjemy do tego innego koloru włóczki.

IMG_20180911_124649.jpg

IMG_20180911_133735

4. Zostawiamy niewielki otwór, przez który igielnik wypełniamy kulką silikonową.

IMG_20180911_133844.jpg

5. Kończymy łączyć ze sobą oba elementy.

IMG_20180911_134946.jpg

6. Robótkę kończymy odcinając spory kawałek włóczki, którą następnie nawlekamy na igłę. Igłę wbijały w igielnik z boku i wyciągamy na środku. Następnie nitkę kierujemy dookoła brzegu. Igłę wbijamy w środek i przeciągamy na drugą stronę, lekko ściskając naszą robótkę. Czynność powtarzamy jeszcze raz.

IMG_20180911_135537

7. W ten sam sposób postępujemy jeszcze pięć razy, ale w różnych miejscach naszego igielnika. Ważne aby zachować regularne odstępy.

IMG_20180914_114957.jpg

8. Teraz pozostaje tylko przyozdobić igielnik. Ja z jednej strony na środku przyszyłam guzik, natomiast z drugiej koralik.

IMG_20180914_115003.jpg

Reklamy

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )